Zelektryfikowany imiennik segmentu dużych samochodów dostawczych – nowy Mercedes-Benz eSprinter – wkrótce trafi na drogi. Wartość dodana dla klientów jest widoczna w jego wszechstronności i elastyczności: dwa kształty i długości nadwozia, trzy rozmiary akumulatorów i duża ładowność sprawiają, że nowy eSprinter jest idealnym pojazdem do szerokiego zakresu zastosowań. W zależności od potrzeb klient może zdecydować się na większy zasięg lub większą ładowność. Furgon będzie można zamawiać od 16 stycznia w połączeniu z baterią o pojemności użytkowej 56 kWh lub 113 kWh. Wkrótce pojawi się wersja o mocy 81 kWh. Ponadto nowy eSprinter będzie po raz pierwszy dostępny także w wersji otwartej w późniejszym terminie. Czyni to eSprintera atrakcyjnym pojazdem podstawowym dla wielu nowych sektorów, a także producentów zabudów i wyposażenia. Ponadto oferuje inteligentną łączność cyfrową, po raz pierwszy z systemem multimedialnym MBUX, ulepszonymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania, a także ulepszonym wyposażeniem standardowym. Ponadto eSprinter będzie dostępny z opcjonalnym zaczepem do przyczepy.


Od 16 stycznia będzie można zamawiać także Mercedes-Benz Sprinter z napędem konwencjonalnym, wyposażony w wiele nowych funkcji. Można go zamówić w lokalnych oddziałach oraz u partnerów handlowych, a wkrótce będzie można go zamówić online.


„Dzięki swojej wszechstronności, nowej generacji systemów informacyjno-rozrywkowych oraz ulepszonym systemom bezpieczeństwa i wspomagania, Sprinter w dalszym ciągu jest idealnym ogólnym rozwiązaniem systemowym dla szerokiego zakresu wymagań związanych z transportem komercyjnym i mobilnością. Nowy eSprinter imponuje swoją wydajnością, zasięg i wielkość ładunku. W ten sposób podkreśla także roszczenia Grupy do pozycji lidera w dziedzinie mobilności elektrycznej w segmencie zorientowanym komercyjnie”.

Andreas Zygan, szef rozwoju samochodów dostawczych Mercedes-Benz


Wszechstronny i wydajny: nowy Mercedes-Benz eSprinter.

Wydajność, zasięg i pojemność ładunkowa: ta triada sprawia, że nowy Mercedes-Benz eSprinter jest wszechstronnym i wszechstronnym pojazdem. Ponadto wnosi dużą liczbę nowinek technicznych i opiera się na nowej koncepcji składającej się z trzech modułów. Pozwalają one na największą możliwą swobodę w rozwoju i projektowaniu różnych rozszerzeń i nadwozi, które wcześniej były znane jedynie z Sprintera o napędzie konwencjonalnym.


Moduł przedni, czyli jednolicie zaprojektowany mostek, obejmuje wszystkie komponenty wysokiego napięcia i można go łączyć w niezmienionej formie ze wszystkimi wariantami pojazdów, niezależnie od rozstawu osi i wielkości akumulatora. Moduł oszczędzającego miejsce zintegrowanego akumulatora wysokonapięciowego znajduje się w podwoziu. Umiejscowienie akumulatora pomiędzy osiami w połączeniu z solidną obudową akumulatora zapewnia optymalne przechowywanie akumulatora wysokiego napięcia, a nisko położony środek ciężkości pozytywnie wpływa na prowadzenie. Moduł tylny z elektrycznie napędzaną osią tylną stosowany jest we wszystkich wariantach nowego eSprintera. Kompaktowy i mocny silnik elektryczny jest również zintegrowany z tylnym modułem.


Nowy eSprinter zademonstrował swoją wydajność podczas jazdy próbnej, podczas której przedprodukcyjny pojazd nowego furgonu eSprinter z akumulatorem o pojemności 113 kWh pokonał trasę ze Stuttgartu do Monachium i z powrotem – trasę o długości 475 km – na jednym ładowanie akumulatora i bez ładowania.


Ze względu na praktyczną konfigurację pojazdu do użytku CEP (usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe) do tej jazdy próbnej wybrano wyjątkowo długiego eSprintera z wysokim dachem.


Elektryczny układ napędowy i akumulator wysokiego napięcia.

Elektrycznie napędzana oś tylna w nowym Mercedes-Benz eSprinterze oferuje klientom korzyści w zakresie długości pojazdu, maksymalnej masy całkowitej pojazdu (do 4,25 tony), a także uciągu (do 2 ton) i objętości ładunku (maksymalnie 14 m³). . W związku z tym nowy eSprinter jest dostępny w dwóch kształtach nadwozia i długościach, a także z wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 100 i 150 kilowatów każdy. Nowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) charakteryzuje się szczególnie wysoką sprawnością. Ponadto udoskonalono także zarządzanie ciepłem. Klienci mogą wybierać pomiędzy trzema różnymi rozmiarami akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ładowności: akumulator o pojemności użytkowej 113 kWh, 81 kWh lub 56 kWh (wariant 81 kWh będzie dostępny na zamówienie w późniejszym terminie) W tym roku). Zasięg na napędzie elektrycznym, obliczony na podstawie symulacji opartej na cyklu WLTP, wyniesie aż 440 kilometrów1,2. Według symulacji opartych na cyklu WLTP City, w przypadku podróży w obszarach miejskich możliwy jest zasięg do 530 kilometrów1,2. Dzięki tym zasięgom pojazd idealnie nadaje się również na dłuższe podróże. Ogniwa akumulatorów wykonane są z fosforanu litowo-żelazowego i nie zawierają kobaltu ani niklu. Odzysk energii w trybie najazdu i hamowania (rekuperacja) zapewnia optymalną i efektywną jazdę. Intensywność rekuperacji można regulować indywidualnie za pomocą manetek zmiany biegów za kierownicą.